Nöjd




Igår Var jag och familjen turister i vår närmiljö. Det var riktigt trevligt. Först besökte vi Öjebyns kyrkmarknad. Solen sken och mellan stånden stod luften stilla. Jag var väl den som njöt mest av värmen...och till och med jag tyckte att det blev lite varmt =)

Lisa hade varit ute med processorkestern ett par dagar innan, kom inte hem förrän 01.00! Jag vet inte om det beror på att hon var så slut, eller om det är annat som påverkar. Men i två dagar har hon haft sina "skakningar" som vi tror är epelepsi...men den här dagen kunde hon ta emot anfallen utan att skrika..( hon tycker att det är så otroligt otäckt när de kommer)

Jag hittade ett hllsband med texten patience is the companion of wisdom = Tålamod är visdommens följeslagare...
Och TÅLAMOD är en av mina livsläxor. När det gäller mina flickor så har jag lärt mig vikten av tålamod - förändring & att lära in nya rytiner tar TID. Men det är värt varje uns tålamod, för till sist går det in, saker faller på plats. Jag menar vad jag säger att tålamod är en läxa...nått jag måste lära, för jag hade det verkligen inte från början!
Det är väl som min älskade bror säger att tålamod är en form av MOD. Det krävs MOD för att ha tålaMOD =)

Lisa håller på att vara riktigt solröd...det är kul att det märks att hon tycker om att vara ute. Kanske bra att det regnar i dag, för vår hud behöver nog en vilodag...precis som vi.

I ljus och kärlek / Eva

Kommentarer
Postat av: anna e

Mod är att ändå göra det vi fruktar och är rädd för. Tålamod att ha mod att invänta tills rädslan inte längre känns besvärande...



Om tålamod är ditt följe"ord" så är tillit mitt!

Alla har vi våra egna vägar att följa!



Hoppas Lisa´s anfall går över. Kanske det blev för spännande och hennes tidsrymt stördes när hon var borta så länge!

Kramis <3

2011-07-02 @ 17:53:04
URL: http://annasdrom.blogg.se/
Postat av: evaeva

Ja Tålamod och tillit är båda varianter av MOD och eftersom MOD är RÄDSLANS motpol...är MOD en variant av KÄRLEK! Alltså är vårt gemensamma ledord KÄRLEK =) <3 Lisa mår bättre idag. Tror också att det var en kombination av sen natt...sent med medicinerna och spänningen av hela äventyret. kramis

2011-07-02 @ 18:33:42
URL: http://evalager.se
Postat av: Smsa Låna

Nice sida! Hur länge har du haft din sida?

2011-07-20 @ 04:28:08
URL: http://smsalåna.nu
Postat av: eva

Har haft sidan i några år, men jag gjorde om den för ett par veckor sedan, så den är väl lite ny-gammal =)

kramis

2011-07-20 @ 06:30:16
URL: http://www.evalager.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0